Sunday, March 11, 2012

Voice For Palestine 2012 (VOIP)


Bismillahirrahmanirrahim..


InsyaAllah, satu program yang dinamakan Voice For Palestine (VOIP) akan diadakan di Hobart, Tasmania pada hari Sabtu ini yang 17 March 2012. The main objective of this program is to train students to speak  about what they know about Palestine issue. The guest speaker will be Dr Hafidzi Mohd Nor. He is the chairman of Aqsa Syarif. It is an honour to have him to be our speaker  in Tasmania explaining about what is happening in Palestine.

Before that, I would like to briefly talk about Palestine.

15 Mei 1948 merupakan tarikh hitam bagi seluruh rakyat Palestine dan ummat Islam yang lain, kerana pada tarikh ini negara Israel telah ditubuhkan. Peristiwa ini dinamakan sebagai Nakbah Palestin. Nakbah sendiri membawa maksud "mala petaka atau bencana besar". Peristiwa ini bermula dengan terlaksananya pendudukan dan penjajahan haram oleh rejim Zionis ke atas tanah dan penduduk asal negara Palestine secara sisitematik dengan bantuan PBB dan British.



Insya Allah, program ini akan membawa satu paradigma baru dalam diri masing-masing and might change their view in Palestine issue. How much do we care about them? Our brothers and Sisters in Palestine? Issue Palestine bukan hanya untuk rakyat Palestine tapi juga merupakan untuk semua umat Islam!

Looking forward to this event!


No comments:

Post a Comment