Monday, January 23, 2012

Pemangkin Semangat 1

Bismillahirrahmanirrahim..


Kali ni saya nak share antara quotes yang mampu membuat saya mengukirkan senyuman dan menenangkan hati bila mana saya berasa sedih, rasa tak bersemangat dan kecewa. Hopefully, bermanfaat juga untuk korang :)


1. Wallahi Allah Loves you! (Yahya Ibrahim)


2. The good jihaad is the jihaad of the one who strives against his own self (jihaad al-nafs) for the sake of Allah. (Haleh Banani)


3. So long as there is still a tomorrow, a next moment, there is hope,there is change, there is redemption. What is lost, is not lost forever. (Yasmin Mogahed)


4. Jiwa kacau kerana dia, atau kerana iman tandus dalam jiwa? (myilham.com)


5."Jikalau mereka sungguh-sungguh redha dengan apa yang diberikan Allah dan Rasul-Nya kepada mereka, dan berkata: "Cukuplah Allah bagi kami, Allah akan memberikan kepada kami sebagian karunia-Nya dan demikian (pula) Rasul-Nya, Sesungguhnya kami orang-orang yang berharap kepada Allah." (At-Taubah, 9:59)


6. Kita sedang berjalan di atas laluan takdir, jadi usah menangis dan bersedih :)  (myilham.com)


7.Berdiri dengan Ilahi, bukan engkau tidak akan jatuh. Tetapi engkau akan berdiri lagi. (Hilal Asyraf)

8.
The time is always right to do what is right. (Martin Luther King JR.)



9. Orang yang ada Allah dalam jiwanya tidak akan jatuh terlalu lama. (Hilal Asyraf)


10."Sekiranya kamu menghitung nikmat Allah satu-persatu, nescaya kamu tidak terhitungnya!" (An-Nahl, 16:18)


11. Setiap titisan air mata yang tumpah keranaNya, seluruh alam dan seisinya akan menjadi saksi membela kita di akhirat nanti... =')  (angelpakaigucci)


12. Women :tell the world ur a slave to nothing-not to fashion,not to beauty,not to men.You are a slave to God and God alone. (Yasmin Mogahed)

13. 
Ibnul Qayyim mengungkapkan : Seorang pendeta berkata: "Wahai Tuhanku, betapa aku
 sering melakukan maksiat kepadaMu tetapi mengapa tidak kunjung datang azabMu  menimpa diriku?". Didatangkan ilham kepadanya melalui ilmunya: "Alangkah besarnya azab Allah kepadamu, tetapi engkau tidak mengetahui hakikatnya. Tidakkah engkau berasa dirimu dihalangi daripada merasai kemanisan beribadat kepadaNya?"



No comments:

Post a Comment